ENR 1.12  Иргэний агаарын хөлгийг албадан саатуулах

1.  Албадан саатуулах журмууд

1.1 Монгол Улсын нутаг дэвсгэрт агаарын хөлгийг албадан саатуулах үед доор дурдсан журам болон дохио зангаануудыг ашиглана. Өөр агаарын хөлгөөр албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг нь дараах арга хэмжээнүүдийг шуурхай авна:
  1. албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгөөс өгсөн зааварчилгаануудыг дагах мөн Хавсралт 2-ын Нэмэлт Хавсралт 1-ийн Хүснэгт 2.1 ба 2.2 заалтуудын дагуу дохио зангаануудыг тайлж ойлгон хариу үйлдэл үзүүлэх;

  2. хэрвээ боломжтой бол нислэгийн хөдөлгөөний үйлчилгээний зохих нэгжид мэдэгдэх;

  3. онцгой тохиолдлын 121.5МГц давтамж дээр агаарын хөлгийн таних тэмдэг ба байрлал мөн нислэгийн төрлийг ерөнхий дуудлага хийх замаар албадан саатуулж байгаа агаарын хөлөг эсхүл албадан саатуулах ажиллагааг удирдах зохих нэгжтэй радио холбоо тогтоох оролдлого хийх; холбоо тогтоогдоогүй нөхцөлд дуудлагыг онцгой тохиолдлын 243МГц давтамж дээр давтах;

  4. SSR автомат хариулагчаар тоноглогдсон тохиолдолд нислэгийн хөдөлгөөний үйлчилгээний холбогдох нэгжээс өөрөөр зааварчлаагүй бол A горим, 7700 кодыг сонгоно;

  5. ADS-B эсхүл ADS-C-ээр тоноглогдсон тохиолдолд нислэгийн хөдөлгөөний үйлчилгээний холбогдох нэгжээс өөрөө зааварчлаагүй бол онцгой тохиолдлын зохих функцыг сонгоно.

1.2 Албадан саатуулах явцад радио холбоо тогтоосон боловч олон улсын нийтлэг хэлийг ашиглах боломжгүй тохиолдолд дараах хүснэгтэнд өгөгдсөн хэллэг болон дуудлагуудыг ашиглан, хэллэг бүрийг хоёр удаа дамжуулах замаар мэдээлэх, чухал мэдээлэл буюу зааварчилгаа хүлээн авсанаа баталгаажуулах оролдлого хийнэ:

Хэллэг

Дуудлага*

Утга

CALL SIGN (call sign)

KOL SA-IN (call sign)**

Миний дуудлага бол (дуудлагаа хэлнэ)

WILCO

VILL-KO

Ойлголоо. Гүйцэтгэе.

CAN NOT

KANN NOTT

Биелүүлэх боломжгүй

REPEATREE-PEET

Зааварчилгаагаа давтана уу

AM LOSTAM LOSSTБайрлал тодорхойгүй
MAYDAYMAYDAYАюулд ороод байна
HIJACK***HI-JACK

Барьцаалагдаад байна

LAND (place name)LAAND (place name)(газрын нэр)-д буулт үйлдэх зөвшөөрөл хүсч байна
DESCENDDEE-SENDӨндөр алдах шаардлагатай байна
  • *Тодоор дуудах үеүдийг доогуур зураасаар тэмдэглэж 2 дахь баганад үзүүлсэн.

  • **Нислэгийн хөдөлгөөний үйлчилгээний нэгжтэй радио холбоо барихад ашиглах болон нислэгийн төлөвлөлөөнд агаарын хөлгийн дуудлагаар ашиглах дуудлагыг өгнө.

  • ***Нөхцөл байдлаас шалтгаалан "HIJACK" гэсэн нэр томъёог ашиглах боломжгүй үе байдаг.

1.3 Албадан саатуулж байгаа агаарын хөлөг нь дараах хүснэгтэнд заасан хэллэгүүдийг ашиглах бөгөөд дараагийн мөрөнд дүрсэлсэн нөхцөл байдлуудад хоёр удаа дамжуулна.
1.4 Аливаа эх сурвалжаас радиогоор хүлээн авсан зааварчилгаанууд нь албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгөөс өгсөн дохио зангаануудтай зөрчилдөж байвал албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг нь албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгөөс өгсөн дохио зангаануудыг дагаж мөрдөхөө зогсоолгүйгээр нэмэлт тодруулга шуурхай хүснэ.

Хэллэг

Дуудлага*

Утга

CALL SIGN

KOL SA-IN

Дуудлагаа хэлнэ үү?

FOLLOW

FOL-LO

Намайг дагаад нис

DESCEND

DEE-SEND

Буулт үйлдэхээр өндөр алд

YOU LAND

YOU LAAND

Энэ аэродромд буулт үйлд

PROCEED

PRO-SEED

Нислэгээ үргэлжлүүлж болно
  • *Тодоор дуудах үеүдийг доогуур зураасаар тэмдэглэж 2 дахь баганад үзүүлсэн.

1.5 Аливаа эх сурвалжаас радиогоор хүлээн авсан зааварчилгаанууд нь албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгөөс радиогоор өгсөн зааварчилгаануудтай зөрчилдөж байвал албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг нь албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгөөс өгсөн зааварчилгаануудыг дагаж мөрдөхөө зогсоолгүйгээр нэмэлт тодруулга шуурхай хүснэ.

2.  Албадан саатуулах үед ашиглах дохионууд

2.1  Албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгөөс илгээх дохио болон албадан саатуулагдсан агаарын хөлгөөс өгөх хариу

Сериүд

АЛБАДАН СААТУУЛЖ БАЙГАА Агаарын хөлгийн дохионууд

Утга

АЛБАДАН СААТУУЛАГДСАН Агаарын хөлгийн хариу

Утга

1

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Албадан саатуулагдсан агаарын хөлгийн ихэвчлэн зүүн гар талд, бага зэрэг урд нь бөгөөд дээр нь байрлалаас далавчаа хөдөлгөх болон навигацийн гэрлүүдийг (нисдэг тэрэг бол газардах гэрлүүдийг) тогтмол бус интервалтайгаар анивчуулах ба албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг зааварчилгааг хүлээн авсанаа баталгаажуулсаны дараа ихэвчлэн зүүн гар тийш аажмаар өндрөө хадгалан эргэлт хийж шаардсан чиглэлд нисгэнэ.

Тэмдэглэл 1: -Албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг нь цаг уурын нөхцөл болон газрын гадаргаас шалтгаалан Сери 1-ийн дагуу өгөгдсөн байрлал ба чиглэл эсхүл эргэлтээ буцаах шаардлага гарч болно.

Тэмдэглэл 2: - Албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг албадан саатуулж байгаа агаарын хөлөгтэй ижил хурдтай нисэх боломжгүй тохиолдолд албадан саатуулж байгаа агаарын хөлөг нь хайрцаг нислэгийн загваруудаар нисэж албадан саатуулагдсан агаарын хөлгийг гүйцэж түрүүлэх бүртээ далавчаа хөдөлгөж дохио өгнө.

Таныг албадан саатуулж байна. Намайг дагаад нис.

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Далавчаа хөдөлгөж, навигацийн гэрлүүдийг тогтмол бус интервалтайгаар анивчуулан дагаж нисэх.

Тэмдэглэл: - Албадан саатуулагдсан агаарын хөлгийн гүйцэтгэх бусад нэмэлт арга хэмжээнүүдийг Хавсралт 2, Зүйл 3.3.8-д заасан.

Ойлголоо, гүйцэтгэе.

2

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Албадан саатуулагдсан агаарын хөлгийн нислэгийн замыг огтлолгүйгээр 90 буюу түүнээс дээш градусаар өндөр авах эргэлтээс бүрдсэн огцом маневр үйлдэж албадан саатуулагдсан агаарын хөлгөөс холдож нисэх.

Нислэгээ үргэлжлүүлж болно.

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Далавчаа хөдөлгөж дохио өгөх.

Ойлголоо, гүйцэтгэе.

3

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Дугуйгаа (хэрвээ тоноглогдсон бол) буулгах, буултын гэрлүүдийг анивчуулахгүйгээр асаах болон ашиглах ХБЗ-ны дээгүүр нисэх эсхүл албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг нь нисдэг тэрэг бол нисдэг тэрэгний газардах бүсийн дээгүүр нисэх. Нисдэг тэрэгнүүдийн хувьд албадан саатуулж байгаа нисдэг тэрэг нь газардах бүсийн орчинд эргэлдэж газардах ойртолт үйлдэнэ.

Энэ аэродромд буулт үйлд.

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Дугуйгаа (хэрвээ тоноглогдсон бол) буулгах, буултын гэрлүүдийг анивчуулахгүйгээр асааж албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгийг дагаж нисэх мөн ашиглах ХБЗ буюу нисдэг тэрэгний газардах бүсийн дээгүүр эргэлдсэний дараа буулт хийхэд аюулгүй гэж үзвэл буулт хийх.

Ойлголоо, гүйцэтгэе.

2.2  Албадан саатуулагдсан агаарын хөлгөөс илгээх дохио болон албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгөөс өгөх хариу

Сериүд

АЛБАДАН СААТУУЛАГДСАН Агаарын хөлгийн дохионууд

Утга

АЛБАДАН СААТУУЛЖ БАЙГАА Агаарын хөлгийн хариу

Утга

4

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Дугуйгаа өргөж (хэрвээ тоноглогдсон бол) буултын гэрлүүдээ анивчуулах бөгөөд ашиглах ХБЗ эсхүл нисдэг тэрэгний газардах бүсийн дээгүүр аэродромын төвшнөөс дээш 300м (170ft)-ээс дээш 600м (2000ft)-(нисдэг тэрэгний хувьд 50м (170ft)-ээс дээш 100м (330ft))-ээс хэтрэхгүй харьцангуй өндөрт нисэн өнгөрч тойрог нислэгээр үргэлжлүүлэн ниснэ.

Таны сонгосон аэродром шаардлага хангахгүй байна.

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Албадан саатуулагдсан агаарын хөлөг нь албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгийг нөөц аэродром руу дагаж нисэх шаардлагатай тохиолдолд албадан саатуулж байгаа агаарын хөлөг дугуйгаа өргөж (хэрвээ тоноглогдсон бол) Сери 1-д заасан албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгийн дохионуудыг ашиглана.

Агаарын хөлгийг албадан саатуулахаа зогсоох тохиолдолд албадан саатуулж байгаа агаарын хөлөг нь Сери 2-т заасан албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгийн дохионуудыг ашиглана.

Ойлголоо, намайг дагаад нис.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ойлголоо, нислэгээ үргэлжлүүлж болно.

5

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Бүх гэрлүүдээ тогтмол давтамжтай асааж унтраах. Гэхдээ гэрлээ анивчуулахтай төстэй хэлбэрээр гүйцэтгэж болохгүй.

Биелүүлэх боломжгүй.

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Сери 2-т заасан албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгийн дохионуудыг ашиглана.

Ойлголоо.

6

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Бүх гэрлүүдээ тогтмол бус интервалтайгаар анивчуулах.

Ослын нөхцөлд орсон.

ӨДӨР эсхүл ШӨНӨ - Сери 2-т заасан албадан саатуулж байгаа агаарын хөлгийн дохионуудыг ашиглана.

Ойлголоо.